ספורט מוטוריענפים אחרים

עם מספר שיא של 24 מרוצים: עונת 2024 בפורמולה 1 נפתחת

העונה ה-75 של הפורמולה 1 תצא לדרך היום (שבת) עם גרנד פרי בחריין. האלוף המכהן מקס ורסטאפן ההולנדי הוא הפייבוריט לזכייה בפעם הרביעית ברציפות. כל הפרטים לקראת העונה המסקרנת ושוברת השיאים

הקרקס הגדול הנודד הגדול בעולם שב בסוף השבוע הקרוב לעונה חדשה, הלא הוא סבב מרוצי הפורמולה 1. השנה שני המרוצים הראשונים ייערכו בימי שבת, לראשונה בתולדות הסבב, זאת בגלל חודש הרמדאן שמתחיל בשבוע הבא והצורך בשבוע שלם בין שני מרוצים. לכן, המרוץ הראשון בעונה שיתקיים בסוף השבוע הקרוב במסלול סאחיר שבבחריין יתקיים היום (שבת) ומקצה הדירוג ביום שישי, והמרוץ השני של העונה שייערך בג'דה שבסעודיה גם יתקיים בשבת הבאה.

הסיפור הגדול של השנה הוא המעבר הצפוי של לואיס המילטון לפרארי בשנה הבאה (2025), כאשר העונה הוא ייפרד ממרצדס בסבב. הפייבוריט לזכייה בתואר הוא שוב שמקס ורסטפן מרד בול, שאף אחד לא יופתע אם יברח עם אליפות עולם נוספת בפורמולה 1 ב-2024, עם אליפות עולם רביעית ברציפות אחרי 2021, 2022 ו-2023. מהקצב של המכונית במבחן קדם העונה ועד לשמחתו של מקס לגבי המכונית בראיונות לאחר המבחנים, הדבר מבשר רעות עבור שאר הסבב. עם זאת, "שאר הסבב", עדיין קיים ובואו נסתכל מה מצופה מהם לעונת 2024.

מתמודדים על הפודיום

הפייבוריטית המוקדמת כסגנית אלופת מקס ורד בול, היא פרארי. גם שארל לקלר וגם קרלוס סיינץ הראו קצב מבטיח במבחנים, והשניים היו די מרוצים ממכוניותיהם בהשוואה לעונה הקודמת. עם זאת, כמו אחרים בסבב, הם מאמינים שרד בול חזקים עוד יותר. "ההרגשה הראשונית שלי היא שרד בול הייתה ונשארה המובילה לעת עתה", אמר לקלר לאחר מבחני טרום העונה.

פורמולה 1 ערכה והרכיבה טבלת השוואת תזמון שימושית, מכל הבדיקות שנעשו בבחריין, ונראה כי פרארי עדיין איטית בשתי עשיריות מרד בול. מכוניות מסוימות מתאימות למסלולים מסוימים טוב יותר מאחרות, אבל להתחיל ברגל שמאל זה אף פעם לא דבר טוב.

קבוצה נוספת שיש ממנה ציפיות היא מקלארן. "אני מרגיש טוב, המכונית בהחלט הרגישה (כמו) שיפור בתחומים מסוימים, ובתחומים אחרים עדיין יש מה לשפר", אמר לנדו נוריס לאחר המבחנים. "כמה ימים חיוביים, אבל עדיי ישן פער גדול לעומת החבר'ה מקדימה, אז יש עוד הרבה עבודה שאנחנו עדיין צריכים לעשות במהלך השבוע הבא בערך כדי לנסות לסגור את זה כבר".

מקלארן סיימה את 2023 בטון גבוה לאחר שפתחו את העונה בצורה גרועה כמוהם. השדרוגים שהיא הביאה במהלך השנה בסופו של דבר הניעו את המכונית להיות השנייה הכי מהירה על הרשת, מה שהספיק כדי לאתגר את רד בול במקצי הדירוג ולעיתים לתת לוורסטפן התאמות במהלך המרוץ. אוסקר פיאסטרי אפילו זכה במרוץ ספרינט, אם כי לא פיאסטרי ולא נוריס התקרבו לזכייה במרוץ באורך מלא בשנת 2023. הצוות מקווה להמשיך את הצלחתה לתוך 2024, להישאר על הפודיום ואולי אפילו לגנוב כמה ניצחונות מרד בול .

אם פרארי או מקלארן מסוגלות להרכיב הופעות קבוצתיות בעונה שלמה ולעלות בעקביות על הפודיום, לכל אחת מהן יש הזדמנות להפוך את הקרב של היצרניות לצמוד. סרחיו פרז ברד בול פשוט לא הצליח לחלץ את הקצב מהמכונית שלו לעומת זאת של ורסטפן, שהשאיר את המקום השני והשלישי במרוצים רבים בשנה שעברה למתחרים. כמובן, מקס יכול פשוט לנצח מספיק כדי שסך הנקודות של פרז בקושי משנה, אבל הקבוצות האלו מהדרג השני בהחלט יכולות להריח דם אם יש חולשה כלשהי מהצמד של רד בול.

למרצדס צפויה שנה די מביכה עם לואיס המילטון, מכיוון שכולם בשלב זה יודעים שהוא עובר לפרארי בעונת 2025. זה היה תזמון מוזר להכרזה של פרארי, שזה בדרך כלל משהו שתראו לקראת סוף העונה ולא במהלך חופשת החורף הארוכה של הפיתוח לקראת שנה חדשה. עם זאת, מרצדס נטשה סוף סוף את העיצוב הרגיל שלה לשנת 2024, אז יש תקווה שהצוות יוכל למצוא את הקצב שחסר לו בשנתיים האחרונות. תחזיות התזמון של פורמולה 1 מציבות אותן איטיות יותר מפרארי ומקלארן בהתחלה, אבל מרצדס הוכיחה שהיא יכולה לפתח את המכונית לאורך כל השנה ולאתגר את הפודיום.

לואיס המילטון ירצה לסיים בנימה חזקה עם הקבוצה שהביאה לו כל כך הרבה תארים, אבל תמיד יש סיכוי שהדברים יהיו מעט שונים לקראת סוף השנה. מרצדס תמשיך קדימה עם ג'ורג' ראסל, מה שתמיד ישפיע על מצב הרוח והאווירה הכללית בתוך הקבוצה. יהיה מעניין לראות איך הכל יתנהל במרצדס השנה, מכיוון שזו הפעם הראשונה שקיימת אי ודאות לגבי נהג בקבוצה מזה זמן רב.

אמצע הטבלה

קצת כואב לשים את אסטון מרטין מאחורי ארבע הראשונות אחרי הדרך שבה הקבוצה התחילה ב-2023, פרקי היד השבורות של לאנס סטרול והכל. עם זאת, הקבוצה לא הצליחה לעמוד בקצב בשנה שעברה מכיוון שאחרים סיפקו עדכונים משפרי ביצועים, ובסופו של דבר, אסטון מרטין הפסידה למקלארן בקרב על המקום הרביעי באליפות. עם זאת, לאסטון מרטין עדיין יש מכונית מהירה מספיק שהיא עלולה לגרום לבעיות מלפנים, וכאשר יש לך את פרננדו אלונסו במכונית, ייתכן שהוא יוכל לשים אותה במקומות שאחרת אולי לא יהיה לה את הקצב להשתייך לחלק העליון.

קבוצת רייסינג בולס החדשה (לשעבר אלפא טאורי) נראית השנה הרבה יותר חזקה מהקודמת הודות להשאלת ה RB19 מקבוצת האם רד בול ,שהייתה כה דומיננטית בשנה שעברה. זה אומר שלדניאל ריקרדו  ויוקי צונודה תהיה מכונית שתביא להם את הטופ 10 באופן עקבי ויכולת להפתיע  את האחרים לאורך כל השנה. אלפא טאורי הייתה קרוב מאוד להגיע למקום האחרון ב-2023, אלמלא כמה הופעות הרואיות של ליאם לוסון ודניאל ריקיארדו שהשיגו להם נתחי נקודות מוצקים. כשריקרדו לכאורה חוזר ליכולת הרבה יותר חזקה ויוקי מרוויח עוד ועוד ניסיון, הצמד אמור להביא את הצוות הזה לרמות גבוהות יותר ממה שהם ראו מזה זמן רב.

אלפין מתגנבת לרמת הבינונית של המתחרים, אבל צפו מהם להיאבק הן מול אסטון מרטין והן מול הרייסינג בולס. הקבוצה לא הספיקה להשלים קילומטרים רבים כמו שהיא רצתה במחנני טרום העונה, והיא הפחיתה את הציפיות לתחילת העונה. עם זאת, אנו מצפים לחלוטין מאלפין לאתגר נקודות בעקביות ובהחלט לשפר את מעמדה לעומת עונת 2023 התהומית למדי.

קצת תעלומה

אם לשפוט לפי הביצועים המעולים של אלכס אלבון במהלך העונה שעברה, זה לא יהיה מפתיע לראות את וויליאמס עם הרבה נקודות על הלוח גם ב-2024. ללוגאן סרג'נט, האמריקאי היחיד בסבב, יש הזדמנות שנייה להראות לספורט שמגיע לו להיות שם, שהוא קצת יותר מרחב פעולה ממה שאחרים עשויים לקבל אחרי 2023 המאכזבת שהייתה לו. זו גם העונה המלאה הראשונה והסדירה של ג'יימס וולס עבור וויליאמס, ולמרות שמבחני קדם העונה היו קשים עבורם עם בעיות שצצו והגבלת זמן המסלול, הריצה המוגבלת שהם עשו נראתה מבטיחה. וויליאמס יכולה להיות אחת הקבוצות שמתקשות בהתחלה, אבל מגיעה חזק ככל שהעונה מתקדמת.

לסטייק 1F (זאובר) יש קונספט חדש לגמרי למכונית שלה השנה, כך שהדברים יהיו ממש גרועים או טובים. מבחני טרום העונה מציבות אותם בעמדה דומה לעונה שעברה, לכיוון החלק האחורי של הסבב ומלחמה בשיניים עם האס. זה לא המקום שבו ואלטרי בוטאס או ג'ו גואניו רוצים להיות. למרות הקצב, העיצוב המחודש של המכונית נותן לנו מידה מסוימת של תקווה שזאובר יוכלו להפוך אותה ואולי לזרוק מדי פעם נקודות ב-2024. גואניו ינהג למען עתידו בספורט כשהחוזה שלו יסתיים לאחר העונה הזו, אז צפו ממנו לנסות ולהרשים בתקווה לעזוב את הסבב או לעבור לקבוצה תחרותית יותר.

הקבוצות בתחתית

נראה כי להאס יש מעט אמון ביכולת להיות תחרותית, ולכן אנו חוששים ששוב קבוצתם של קווין מגנוסן וניקו הולקנברג תסיים הרחק מאחור. גונטר שטיינר כבר לא שולט בקבוצה בשנת 2024, הוא הוחלף על ידי מנהל ההנדסה לשעבר איאן קומאטסו. יהיה עצוב לראות את שטיינר עוזב את הקרקס מאחור, אבל זה גם אומר התחלה חדשה עבור האס עם פילוסופיה חדשה. קצב הקפות יחיד היה הצד החזק של הקבוצה בשנה שעברה, והשינויים שנעשו עבור 2024 מטרתם לעזור לקצב המרוץ, אבל ראיונות עם חברי צוות מציירים תמונה עגומה של קבוצת תחתית גם השנה. האס ינסו לנסות ולנצל מזג אוויר גרוע או נסיבות בלתי צפויות אחרות כדי לצבור כמה נקודות ולהרים את עצמם מהמקום האחרון הצפוי כל כך.

רשימת הנהגים לעונת 2024

רד בול

1: מקס ורסטפן

11: סרחיו פרז

פרארי

16: שארל לקלר

55: קרלוס סיינז

מרצדס:

44: לואיס המילטון

63: ג'ורג' ראסל

אלפין:

31: אסטבן אוקון

10: פייר גאסלי

אסטון מרטין:

14: פרננדו אלונסו

18: לאנס סטרול

האס:

20: קווין מגנוסן

27: ניקו הולקנברג

מקלארן

81: אוסקר פיאסטרי

4: לנדו נוריס

 RB רייסינג בולס:

3: דניאל ריקיארדו

22: יוקי צונודה

זאובר

24: ולטרי בוטאס

77: גואן יוג'ו

וויליאמס

23: אלכס אלבון

2: לוגן סרג'נט

לוח המרוצים לשנת 2024

1: גרנד פרי בחריין, המסלול הבין-לאומי של בחריין, סאחיר 2  במרץ

2: גרנד פרי ערב הסעודית, ג'דה, 9 במרץ

3: גרנד פרי אוסטרליה, אלברט פארק, מלבורן 24  במרץ

4: גרנד פרי יפן, סוזוקה, 7 באפריל

5: גרנד פרי סין, המסלול הבין-לאומי של שאנגחאי, שאנגחאי 21  באפריל

6: גרנד פרי מיאמי, מיאמי אינטרנשיונל אוטודורם, מיאמי גארדנס, פלורידה, 5  במאי

7: גרנד פרי אמיליה-רומאניה, אימולה, איטליה 19 במאי

8: גרנד פרי מונאקו, מונאקו, מונטה קרלו 26 במאי

9: גרנד פרי קנדה, מסלול ז'ק וילנב, מונטריאול 9 ביוני

10: גרנד פרי ספרד, מסלול ברצלונה-קטלוניה, מונטמלו 23 ביוני

11: גרנד פרי אוסטריה, רד בול רינג, שפילברג 30  ביוני

12: גרנד פרי בריטניה, סילברסטון, סילברסטון, 7 ביולי

13: גרנד פרי הונגריה, הונגרורינג, מוגיורוד, 21  ביולי

14 גרנד פרי בלגיה ,ספא-פרנקורשן, סטבלוט, 28  ביולי

15: גרנד פרי הולנד, מסלול זנדפוורט, זנטפורט, 25 באוגוסט

16: גרנד פרי איטליה, מסלול המרוצים הלאומי מונזה, מונזה, 1 בספטמבר

17: גרנד פרי אזרבייג'ן, באקו, 15 בספטמבר

18: גרנד פרי סינגפור, מסלול מרינה ביי, סינגפור 22 בספטמבר

19: גרנד פרי ארצות הברית, מסלול האמריקות, אוסטין 20 באוקטובר

20: גרנד פרי מקסיקו סיטי, אוטודורמו הרמונס רודריגז, מקסיקו סיטי 27 באוקטובר

21: גרנד פרי סאו פאולו, אוטודורמו חוסה קרלוס, סאו פאולו 3 בנובמבר

22: גרנד פרי לאס וגאס, לאס וגאס, 23 בנובמבר

23: גרנד פרי קטאר, המסלול הבין-לאומי לוסיל, לוסיל, 1 בדצמבר

24: גרנד פרי אבו דאבי, יאס מרינה, אבו דאבי 8 בדצמבר

כתבות קשורות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button