לוקט נחת בישראל: ''מקווה שתהיה לנו עונה נהדרת''לאה פולנסקי סיימה שביעית בגמר 200 מעורב אישיסאואנה: ''אנו רוצים לבנות משהו מיוחד במכבי חיפה''שבת: ריאל רוצה לשמור על מאזן מושלם מול ויאדולידמוצ''ש באנגליה: ליברפול מול ארסנל בקרב המושלמותיובנטוס פותחת עונה מול פארמה, סארי החולה ייעדרלוסאנו חתם בנאפולי, ''פ.ס.ז' באולטימטום לברצלונה''טורס במשחק הפרישה: ''הכדורגל עשה אותי מאושר''דיווח: ''פנרבחצ'ה פנתה לסביליה לגבי מונאס דאבור''מכבי ת''א פותחת את העונה מול נס ציונה, עטר בספסל
הקאמפ נואו בברצלונה מלא עד אפס מקום (האתר הרשמי)

איך להפוך אוהדי ספורט למאושרים ושמחים יותר?

רביעי | | 16:00    מאת שחר שמיר

אין זה סוד שאחד החיבורים הכי חשובים של קבוצת ספורט היא לקהל האוהדים שלה. איך ניתן לחזק את הקשר הבלתי נפרד הזה ובאילו דברים אפשר להפוך את האוהדים למחוברים אף יותר?

כאוהדים תמיד חשוב לנו להיות מחוברים לכוכבים שלנו, לאלו שאנחנו אוהבים ומעריצים ועוקבים אחרי כל מהלך ותנועה שלהם במגרש וגם מחוץ למגרש. כילד תמיד היה לי חלום להצליח לשים את ידי על חולצה חתומה של רומאריו שהיה מבחינתי באותה תקופה אחד השחקנים הטובים בעולם ולמרות ששיחק בברצלונה, אליה אני פחות מתחבר, אהבתי אותו בעיקר בגלל היכולת שהפגין בנבחרת הברזילאית. לצערי זה לא הצליח עד היום, אבל אני עדיין לא מאבד תקווה ואולי יום אחד עוד אצליח להגיע לחולצה הזו של ברזיל עם החתימה הכל כך יקרה מבחינתי. אולם היום, עם הרצון של הקבוצות לשמור על האוהדים שלהם קרובים ומעודכנים והרצון שלהם לדאוג לכך שהאוהדים לא ינטשו וימשיכו לעקוב אחרי הקבוצה והכוכבים שלה, הטכנולוגיה נכנסת גם כאן.
 


תחתום כאן וכאן וכאן וכאן…

הסטארטפ Fantastec מאפשר בעזרת טכנולוגית הבלוקצ'יין לאסוף ולסחור במוצרים רשמיים של המועדונים הכי גדולים בעולם כמו ריאל מדריד, ארסנל ובורוסיה דורטמונד. בעזרת הטכנולוגיה האוהדים יוכלו לרכוש ולאסוף גם את החתימות של הכוכבים והשחקנים שהם אוהבים ולצפות בווידיאו ייחודי עבור החברים באפליקציה. הדבר מחבר שוב את האוהד אל המועדון ונותן לו להרגיש את תחושת השייכות הכה חשובה, גם למועדון וגם לאוהד עצמו. איסוף המטבעות הווירטואליים כמובן קושר אותו באופן תמידי אל המועדון ונותן לאוהד את הרצון להישאר כל הזמן במעקב אחרי הקבוצה שלו.

כמובן שהדוגמא הזו של איך לעזור לאוהדים להשיג את מה שהם רוצים מהמועדון היא עוד דרך לחיבור האוהד אל הקבוצה ומאפשרת לחזק את הקשר של המועדון עם האוהד ולהכיר את האוהדים בצורה קצת יותר אישית וקרובה, וזו כמובן אחת המשימות הקשות והחשובות שיש היום למועדוני הפאר בעולם - שמירה על הקשר הרציף עם האוהד כדי שזה ימשיך לעקוב ולהיות מעורב כמה שיותר.

אפליקציה כמו Fantastec מאפשרת למועדון לקבל מידע חשוב על האוהדים כמו מה הם אוהבים, מי השחקן המועדף עליהם וכל דבר אחר שרלוואנטי וקשור לאוהד עצמו. זה מאפשר למועדון לשמור על קשר עם אותו אוהד כמו גם להגדיל את הרווחים ממכירות ואפילו לדאוג לו לשיפור חווית הצפייה באצטדיון עצמו כאשר הוא מגיע למשחק.
 


שימוש בנתונים לשיפור הקשר עם האוהד

כל אוהד כדורגל מכיר את ההתרגשות והמתח כאשר הוא מגיע לאצטדיון הביתי של קבוצתו במטרה לראות אותה משחקת ומנצחת, המתח הרבה פעמים גורם לאוהד לא לשים לב לפרטים חשובים בדרך, כמו איפה הוא חנה, איפה שער הכניסה הקרוב ביותר אליו ואיך כדאי לו להגיע הכי מהר למושב שלו. פתרונות טכנולוגיים של איפה לחנות באצטדיון, כרטיס כניסה חכם ואפילו הזמנה של אוכל למושב הם חלק מחוויית הצפייה וחלק ממהפכת האצטדיונים החכמים עליה דיברתי בעבר. אך מלבד שיפור החוויה לאוהד, כל הביג דאטה הזה יכול לשמש את הקבוצות לשיפור הקשרים עם האוהד.

כמו בשווקים אחרים גם בספורט לא מספיק לחשוב מה הלקוח שלך רוצה. חברות גדולות ומועדוני ספורט חייבים לדעת מה הוא אוהב, מה הוא מצפה לקבל ומה הוא רוצה לראות, ולכן כל המידע שמתקבל על האוהד חייב להיות מנותח ומובן לקבוצות כדי שיוכלו לעשות בו שימוש נכון, לשפר את הקשר והיחס לאוהדים שלהם - וכך גם כמובן לשווק להם את התוכן והמוצרים הנכונים.

האפשרות לקבל מידע כל כך פרטי ואישי על האוהד של הקבוצה הוא משהו שבעבר לא היה קיים, קבוצות ראו אוהדים כגוש אחד גדול וידעו דבר אחד: "אלה אוהדי הקבוצה שלי והם אוהבים את הצבע שלנו". כיום, בעזרת כל המידע המתקבל, הקבוצות יכולות להגיע עד רמת האוהד ולהבין בדיוק מה הוא צריך ומה הוא מחפש, ובכך להתאים לו את המוצרים ואת המידע שהוא צריך, מחפש ואוהב ובכך להעלות את הרווחים - וכמובן לשמור על אוהדים שמחים, נאמנים ומרוצים יותר.

המידע שנאסף על האוהד הוא אין סופי ולכן קבוצות - שמבינות שמלבד לאסוף מידע, כזה צריך גם לנתח ולהבין אותו, הן קבוצות שבעתיד יקבלו אוהדים נאמנים ומאושרים יותר מאחר והן ידעו להתאים לאוהדים בדיוק את מה שהם צריכים, להזמין אותם לאירועים ולעזור להם לפגוש את הכוכבים שלהם. ומי יודע, אולי לקבל אפילו חתימה אמיתית.

---

שחר שמיר הוא יזם והבעלים של ראנקי, חברה העוזרת לסטארטפים לצמוח ולגדול באקוסיסטם העולמי. העיסוק היומיומי בסטארטפים וטכנולוגיות חדשות ואהבתו לספורט גרמו לו להתעמק ולחקור את העולם הזה של ספורט-טק ומידי שבוע הוא יכתוב ויסקר את התחום הטרנדי הזה מזוויות שונות. מוזמנים לעקוב אחריו גם באינסטגרם, בטוויטר ובפייסבוק. ניתן להאזין לו גם מדבר על ריאל מדריד בפודקאסט מדרידיסטה שבועי.

נגישות