הבית הישראלי: פולין עלתה רשמית ליורו, אוסטריה קרובהניצחון רביעי ברציפות להולנד, רוסיה הביסה ועלתה ליורוניימאר שוב נפצע והוחלף, ברזיל וניגריה נפרדו ב-1:1יו''ר הפועל פ''ת בכדורסל נשים בני סלע נפטר בגיל 75איגוד השופטים: הגיע להפועל ת''א פנדל נגד הפ' רעננהפציעה קשה לאלכסיס סאנצ'ס, חשש רב שסיים את העונהסימון ביילס המתעמלת המעוטרת בתולדות אליפות העולםנבחרת ישראל היא סגנית אלופת אירופה בכדורשערספרופולוס: ''ננסה לשמור העונה על הבית ללא הפסדים''רשמית: תומר קשטן מונה למאמנה של מ.ס כפר קאסם
ואלטרי בוטאס חוגג (טוויטר)

עונת הפורמולה 1 נפתחה, בוטאס ניצח באוסטרליה

ראשון | | 10:06    מאת רועי ינקלוביץ

העונה החדשה בפורמולה יצאה לדרך במרוץ אוסטרליה, בו הנהג הפיני סיים יותר מ-20 שניות לפני המילטון. מה עוד מחכה לנו במהלך העונה הקרובה? אילו שינויים נעשה ומה הלו''ז המלא?

עונת הפורמולה יצאה לדרך היום במלבורן אוסטרליה, עם המרוץ הראשון של 2019. אז מה מחכה לנו העונה? אילו שינויים בוצעו בקבוצות? האם פרקרי תוכל לקרוא תיגר על מרצדס שממשיכה עם צמד הנהגים של ואלטרי בוטאס ולואיס המילטון? האם לואיס המילטון יגן על תואר אלוף העולם? האם "ילד הפלא" מרד בול מקס ורסטאפן יוכל להתחרות על אליפות העולם? האם דניאל ריקרדו הרכש החדש של רנו יצליח בקבוצתו החדשה? בכתבה הבאב נסקור את כל השינויים בסבב הפורמולה אחת לעונת 2019, "הקרקס הנודד" הגדול בעולם. סוף שבוע המרוצים יוקש לזכרו של צ'ארלי ווייטינג, בן 66 במותו, מנהל המרוצים מטעם ה-FIA שנפטר במפתיע השבוע במלבורן, כשעבד על הכנת המרוץ הראשון.
 


העונה נפתחה הבוקר (ראשון) עם ניצחון דומיננטי של ואלטרי בוטאס באוסרטליה. הנהג הפיני סיים בהפרש של למעלה מ-20 שניות מחברו למרצדס, לואיס המילטון, שהגיע למקום השני ואפילו השיג ניקוד בונוס על הסיבוב המהיר ביותר.  בכל עונת 2018, בוטאס לא השיג ולו ניצחון אחד והיום הוא סיפק הצהרת כוונות רצינית לקראת ההמשך. המילטון, שניצח במקצה הדירוג אמש, זינק מהפול פוזישן, אבל הפיני עקף אותו מהר מאוד והוביל ברובו של המירוץ בדרך לניצחון תוך 1:25:27.325 שעות.

פרארי ביצעו שינויים גדולים השנה. קימי רייקונן הפיני הוחלף בשארל לקלרק הצרפתי. לקרק ישמש כנהג השני בקבוצה , כשסבסטיאן פטל יהיה הנהג הבכיר וינס להתחרות על האליפות. נוסף על כך מנהל הקבוצה מאוריציו אריוואבנה הודח והוחלף על ידי מאטיה בינוטו. אלוף העולם המכהן שכעת בידיו חמש אליפויות עולם, לואיס המילטון, יהיה העונה הנהג הפעיל עם מספר האליפויות הגדול ביותר. לסבסטיאן פטל ארבע אליפויות עולם. אל המילטון יצטרף ואלטרי בוטאס שישמש כנהג השני של קבוצת מרצדס. רק שתי קבוצות, מרצדס והאאס, שמרו על אותו צוות נהגים. כל השאר: רד בול, פרארי, רנו, רייסינג פוינט, אלפא רומיאו, טורו רוסו וויליאמס החליפו לפחות נהג אחד. העונה הקרובה תסתיים ב-1 לדצמבר, בדומה לעונות האחרונות.
 


שינויים

רד בול עברה למנוע הונדה במקום רנו. החלטה אמיצה, נועזת או גאונית ואולי בכלל, שילוב של כל השלושה. בנוסף, דניאל ריקרדו עבר מרד בול לרנו, החלטה נועזת מאוד שעתידה לקבוע את המשך דרכו בענף, אם יצליח זאכת תהיה החלטה גאונית, אם לא, הוא עשוי להתדרדר כמו פרננדו אלונסו שפרש מהספורט בשנה שעברה לאחר שנים של דשדוש. כמו כן, אלפא רומאו חזרה. אחת ממותגי הפורמולה 1 ההיסטוריים חוזרת למסלול לאחר שהשתלטה על קבוצת סאובר. קימי רייקונן יהיה הנהג המוביל בקבוצת מרכז הטבלה.

המכוניות שונות מאוד. הכנפיים הקדמיות והאחוריות הם השינויים הבולטים לעין, שמנהלי הסבב מקווים יגרמו לסיכויי עקיפה גדולים יותר שיובילו ליותר עניין במרוצים. בנוסף, אמור להיות יותר פשוט לעין לעקוב אחרי דגמי 2019 . מבחני טרום העונה היו מבטיחים, כך לפי הנהגים, אך נראה מה צפוי במרוצים. כמו כן, שלושה סופי שבוע של מרוצים לא יתקיימו העונה, זה היה כיף עבור האוהדים אך סיוט לוגיסטי עבור הקבוצות. 

למקלארן יש מבנה ניהולי חדש. זרק בראון ינהל את קבוצת הפורמולה1, אך למקלארן יהיה מנהל קבוצה חדש, אנדראס זיידל ומנהל טכני חדש, ג'יימס קי. בנוסף, פגרת אמצע העונה זזה בשבוע: הגרנד פרי של הונגריה יתקיים באוגוסט, בעוד שהגרנד פרי הבלגי הוזז לתחילת ספטמבר. כמו כן, הצמיגים יהיה יותר פשוטים להבנה: הצמיגים הסופר רכים, אולטרה רכים וסטפר רכים כבר לא קיימים, רך, בינוני וקשה. נהגים יוכלו לעלות במשקל: מינימום משקל הנהג העונה יהיה 80 ק"ג, והשנה הוא נשקל בנפרד ממשקל הרכב. הדבר אומר שנהגים "כבדים יותר" כבר לא יצטרכו לשמור על משקלם ולדאוג לרדת במשקל.

פורס אינדיה כבר לא קיימת, רייסינג פוינט מחליפה אותה. בנוסף, וויליאמס מתחילה את העונה כקבוצה מהתחתית: וויליאמס היא אחת מהקבוצות המצליחות ביותר בפורמולה 1 אך היא מגיעה ל2019 בשולי הקבוצות כשהיא תשתרך בתחתיתאחרי עונת 2018 רעה, ומכונית שפותחה באיטיות השנה מה שגרם למנהל הטכני של הקבוצה פדי לואו לקחת "חופשת מחלה". תהיה משימה לא פשוטה השנה לג'ורג' ראסל ורוברט קוביצה , שחוזר אחרי תשע שנים.

נקודה נוספת לסיבוב במהיר ביותר במרוץ: לראשונה אחרי 60 שנה פורמולה 1 תעניק נקודה נוספת לנהג ולקבוצה שיקבעו את הזמן המהיר ביותר להקפה במרוץ השנה, בתנאי שהנהג יסיים ב10 המקומות הראשונים, אם הנהג יסיים מחוץ לעשירייה הנקודה לא תוענק.
 


הנהגים והקבוצות לעונת 2019:

מרצדס AMG
(מספר רכב) (שם)

44: לואיס המילטון

77: ולטרי בוטאס

פרארי

5: סטבסטיאן פטל

16: שארל לקלרק

אסטון מרטין רד בול רייסינג
10: פייר גאסלי

33: מקס ורסטאפן

רנו
3: דניאל ריקרדו

27: ניקו הולקנברג

ריץ' אנרג'י האאס

8: רומן גרוז'אן

20: קווין מגנוסון

מקלארן

4: לאנדו נוריס

55: קרלוס סאיינז

רייסינג פוינט

11: סרחיו פרז

18: לאנס סטרול

אלפא רומיאו

7: קימי רייקונן

99: אנטוניו ג'ובינאצי

טורו רוסו

23: אלכסנדר אלבון

26: דניל קוויאט

וויליאמס

63: ג'ורג' ראסל

88: רוברט קוביצה

נגישות