מתיאס דה ליכט נחת בטורינו לקראת חתימה ביובנטוסשועה ועוואד תורגלו בהרכב, דקת דומייה לאבי רן ז''לשיא ישראלי חדש לדיאנה ויסמן בריצת 100 מטריםגרשון: ''לא מבין את המאמנים שלא מגיעים לאליפות''ניק בלקמן: ''זהו כבוד גדול עבורי לחזור למכבי ת''א''אריאל הרוש המריא להולנד, בדרך לספרטה רוטרדם?אדם: ''משחק מאוד חשוב, צריכים להשתחרר מהלחץ''הפועל ת''א גברה 1:3 על חרוברי גלוגוב, בוזגלו כבשהפועל חיפה המריאה לרומניה, תמאש צפוי להצטרףערן זהבי: ''יום מיוחד, המשכיות ואמונה יביאו תוצאות''
לואיס המילטון - במרכז - עם קימי ראיקונן וסבסטיאן פטל (zimbio)

על קו הזינוק: הכל על פתיחת העונה בפורמולה 1

שבת | | 15:00    מאת רועי ינקלוביץ

עונה חדשה של המירוץ היוקרתי יצאה לדרך רשמית עם מקצה הדירוג שבו השיג האלוף המכהן לואיס המילטון את הזמן המהיר ביותר והקדים את צמד נהגי פרארי קימי ראיקונן וסבסטיאל פטל. מה מחכה לנו?

עונת הפורמולה החדשה יצאה הבוקר (שבת) לדרך כאשר לואיס המילטון, אלוף העולם המכהן ממרצדס סיים עם הזמן המהיר (1:21.164) ביותר ויזנק מחר מהפול פוזישן בפעם ה-73 בקריירה שלו. המירוץ הזה פחות האיר פנים לחברו של המילטון למרצדס ואלרי בוטאס שהיה מעורב בתאונה והתרסק על המסלול. צמד נהגי פרארי - קימי ראייקונן וסבסטיאן פטל יזנקו מהמקומות השני והשלישי בהתאמה וינסו להלחיץ את האלוף.

רגע לפני פתיחת העונה זה הזמן להיכנס למסלול עם כל הפרטים על עונת 2018. אז מה מחכה לנו העונה? האם לואיס המילטון ישמור על תואר אלוף העולם? האם ואלטרי בוטאס הפיני יוכל להתחרות ראש בראש עם המילטון? האם פרארי תשוב לקדמת הבמה? ומה עם "ילד הפלא" מקס ורסטאפן מרד בול ובן קבוצתו, דניאל ריקרדו? בכתבה הבאה נסקור את כל השינויים בסבב העונה, וגם את הנהגים והקבוצות השונות בסבב הפורמולה אחת לעונת 2018, "הקרקס הנודד" הגדול בעולם.
 


מה חדש טכנולוגית במכוניות העונה?

נאסר השימוש במכסי מנוע בצורת T ודמויי כריש. בנוסך, לגבי חובת השימוש בטכנולוגיית HALO בסביבת נהג - הנהג יושב בתוך קוקפיט ממוגן שמקנה מראה שונה לחלוטין למכונית מבשנים האחרונות, אך אמור להגן על הנהג מכל פגיעה, גם של צמיג מעופף מרכב אחר. מה עוד? מערכת מתלים, שיכלה לשנות את ביצועי הרכב כעבור הקפה, נאסרה לשימוש.

שינויים בחוקה:

לנהגים יותר שימוש בשלושה מנועים בעונה במקום ארבעה; הקלה בשיטת הענישה לשינויים במנועים; מגוון רחב יותר של סוגי צמיגים.

לקראת העונה:

בארבע העונות האחרונות מרצדס הייתה הקבוצה אותה רצו לנצח בסבב הפורמולה 1. ניקו רוסברג זכה בתואר פעם אחת, ולואיס המילטון שלוש פעמים (ארבע סה"כ), וגרמו לקבוצות לשבור את הראש כדי לשבור את ההגמוניה של מרצדס? ממבחני קדם העונה נראה כי העונה הנוכחית תמשיך היכן שהקודמות הפסיקו ומרצדס תדהר שוב קדימה.  

אך גביעים לא מוענקים על מבחני קדם העונה, לכן כל קבוצה תלחם עד למקסימום להבטיח תחרות למרצדס, דניאל ריקרדו האוסטרלי של רד בול וסבסטיאן פטל הגרמני של פרארי יובילו את התחרות. המכונית החדשה של ריקארדו ורד בול נראתה מהירה במהלך מבדקי קדם העונה ולכן התקוות יהיו גבוהות באלברט פארק.
 


מרצדס: לואיס המילטון (44), ואלטרי בוטאס (77)

המילטון הוא, כמובן, המועמד הבולט לזכות בעוד תואר אליפות עולם, החמישי בקריירה השנה. הוא בכושר הטוב ביותר בקריירה, נראה חזק באימונים והיה לו יתרון על חברו לקבוצה ואלטרי בוטאס לאורך כל שנת 2017. ישנן מעט חולשות אצל המילטון, הנטייה שלו בעבר לתת לרגשות להשתלט עליו נראית חלק מהעבר. בוטאס הוא נהג טוב, אבל לא הראה סימן אחד שהוא נהג מעולה. הוא ניצח בשלושה מרוצי גרנד פרי ב-2017 אבל לא החזיק ביתרון עקבי מול המילטון לכן קשה לראות אותו מתמודד על התואר.

פרארי: סבסטיאן פטל (5), קימי ראיקונן (7)

היצרנית האיטלקית הייתה המתחרה העיקרית של מרצדס בשנים האחרונות, במיוחד במחצית הראשונה של 2017 פטל דחף את המילטון חזק, כשהוא זוכה בארבעה מרוצי גרנד פרי ושהוביל את אליפות העולם לפני פגרת אמצע העונה. אך פטל ופרארי התפרקו במהלך החלק השני של העונה ונתנו לפטל לדהור לאליפות העולם. שמירה על היכולת הטובה מתחילת העונה שעברה לאורך כל העונה הנוכחית תהיה המפתח עבור השגת אליפות עולם חמישית בקריירה לפטל, וראשונה עבורו בפרארי.

ראיקונן ממשיך להיות חידה - מהיר אבל נראה כאילו הוא לא מתעניין בנעשה ברוב העונה. הוא הראה שאינו יכול לשמור על יציבות ולגבור על פטל ו-2018 נראית כשנה שבה יילחם על מקומו בעונה הבאה בסבב, לאור העובדה שחוזהו בפרארי יסתיים בסוף השנה. עדיין יש לו פוטנציאל, אבל הוא לא מראה את התשוקה לעשות את זה.
 


אסטון מרטין-רד בול-רנו: דניאל ריקרדו (3), מקס ורסטאפן (33)

באופן מסורתי הלחץ הוא על הנהגים לעמוד בציפיות של הקבוצות שלהם, אך ההיפך הוא הנכון ברד בול ב-2018. ריקרדו ו-ורסטאפן הוכיחו את הפוטנציאל שלהם  להיות אלופי עולם אך חסרי סבלנות להצלחה, לכן רד בול צריכה לספק להם מכונית שמסוגלת לנצח במרוצים באופן עקבי. מבדקי קדם העונה היו חיוביים בקבוצה שהעונה אסטון מרטין תתמוך בה, המכונית הייתה מהירה ואמינה.

המאבק הפנימי בין ריקרדו ו-ורסטאפן יהיה המותח ביותר העונה. שניהם צעירים, רעבים ונחושים שהחבר לקבוצה לא יגבור על רעהו ולכן הם ידחפו האחד את השני חזק מאוד לאורך כל העונה. אם מנוע הרנו ישמור על תחרותיות והשלדה של רד בול תוכיח שהיא טובה כמו בקדם העונה, שני הנהגים יוכלו להתחרות עם המילטון על התואר.

פורס אינדיה-מרצדס: סרחיו פרז (11), אסטבן אוקון (31)

בעוד שהיריבות בין ריקרדו ו-ורסטאפן תקבל יותר כותרות, הקרב בין שני נהגי הפורס אינדיה יהיה חזק לא פחות. פרז המקסיקני נכנס לעונתו השמינית בסבב והמהירות והיציבות שלו השתפרו לאורך השנים, אך הוא עדיין מחפש הזדמנות נוספת לעבור לקבוצה גדולה לאחר העונה הגרועה שלו במקלארן ב-2013 שראתה אותו נסוג לקבוצות הקטנות בסבב.

אוקון הוא נהג תחת חוזה במרצדס ועם חוזהו בן השנה אחת של בוטאס, הצרפתי הצעיר יודע שהוא יכול לקפוץ לקבוצה הבכירה אם יציג יכולת טובה העונה. פורס אינדיה מציגה תמיד מכונית טובה, עם מנוע המרצדס שקשה לגבור עליו, לכן צפוי שאוקון ופרז יילחמו על מקומות בנקודות באופן קבוע לאורך העונה. כל עוד הם לא יתחרו יותר מדי בינם לבין עצמם, כפי שקרה ב-2017, הם יכולים לעשות את זה.

סרחיו פרז בפעולה (zimbio)
וויליאמס-מרצדס: לאנס סטרול (18), סרגיי סירוטקין (35)

אם אתם מסתכלים על חצי הכוס המלאה, ניתן לומר שלוויליאמס המנוע הטוב ביותר בסבב, תחת ההדרכה של פדי לואו, מאנשי המפתח בביסוס השליטה הנוכחית של מרצדס-AMG בסבב, כראש הצוות הטכני. למרות זאת, אם אתה ריאלי תציין שלאנס סטרול בן ה-19 מגיע לעונתו השנייה בלבד בסבב והוא לא הראה שום ניצוצות של גאונות בסגנון ורסטאפן.

מנגד, סירוטקין הרוסי, מגיע לעונה כרוקי עם רקורד טוב, אבל לא מרשים בקטגוריות הנוער של הסבב. למרות מה שחושבים ואומרים בוויליאמס, נראה ששני הנהגים נבחרו בגלל ההון שהם מביאים לקבוצה ולא בגלל יכולתם על המסלול. אוהדי וויליאמס צריכים להתכונן לעונה קשה.

רנו ספורט: ניקו הולקנברג (27), קרלוס סיינז (55)

קשה להאמין שרנו תתחרה על האפשרות לנצח מרוץ ב-2018, כשהקבוצה מגיעה לעונתה השלישית בלבד כיצרנית בסבב, אך אין זה אומר שהיא לא תהיה קבוצה ששווה לעקוב אחריה. הקבוצה הצרפתית מחזיקה בנהגים מצוינים. מנצח הלה מאן לשעבר ניקו הולקנברג עם משהו להוכיח לקבוצות הגדולות שמחזיקות להתעלם מכישרונו, בעוד שסאיינז הראה את יכולתו לנצח מרוצים ואפילו האפשרות לזכות באליפות העולם, אם יש לו המכונית הנכונה. מנוע הרנו השתפר בהתמדה במהלך עידן מנועי הטורבו בפורמולה 1, אך עדיין מפגר מעט אחרי מנועי המרצדס והפרארי. אם השיפור ימשיך והקבוצה תמשיך לפתח שלדה טובה, לא יפתיע אם הנהגים בצהוב שחור יבקרו בפודיום מעת לעת במהלך העונה.

פייר גאסלי בפעולה (zimbio)
טורו רוסו-הונדה: פייר גאסלי (10), ברנדון הארטלי (28)

קבוצת הבת של רד בול עם צמד נהגים נוצץ וחדש לקראת עונת 2018. גאסלי הצרפתי היה נהג פיתוח עבור רד בול במהלך רוב הקריירה וזכה לקידום  לפורומולה 1 לאחר תצוגת חזקה בקטגורית הג'וניורים של הסבב. מן העבר השני ,להארטלי הייתה דרך קשה לעבר הפורמולה 1. הניו זילנדי היה בקבוצה הצעירה של רד בול יחד עם דניאל ריקרדו, אז נזרק לאחר כמה תצוגות מאכזבות. הוא נלקח על ידי פורשה לסבב העולמי של מכוניות התיור (ב-2015 וב-2017 יחד עם מארק וובר), כמו גם במרוץ לה מאן ב-2017.

לשני הנהגים הצעירים האלה יש קריירה מבטיחה, אבל הם צריכים להמשיך להרשים את ההנהלה של רד בול על מנת להבטיח את מקום עבודתם. השאלה הגדולה ביותר שמרחפת סביב טורו רוסו היא המנוע - מקלארן זרקה את הונדה אחרי שלוש עונות לא אמינות ולא תחרותיות, אבל באופן אירוני מנוע ה-V6 היפני נראה מהיר ואמין יותר במבדקים עם הקבוצה החדשה.   

האאס-פרארי: רומאן גרוז'יאן (8), קווין מגנוסון (20)

הקבוצה האמריקאית, שסובבה ראשים במבחני טרום העונה בקצב המהיר של המכונית שלה, נראית כמו קבוצה עם פוטנציאל לטופ פייב. אבל המבחנים אינם אינדיקטור לאמינות אמיתית של הקבוצה, יהיה זה מרתק לראות היכן גרוז'יאן ומגנוסון יסיימו כשדגל השח מט יונף. לשני הנהגים יש פוטנציאל, אבל נראה כי פספסו את ההזדמנות לתפוס מקום בקבוצה גדולה, לכן הם יתחרו על הכבוד ולקיחת נקודות פה ושם במכוניות עם מנועי הפרארי שיש להם.  
 


מקלארן רנו: סטופל ואנדורן (2), פרננדו אלונסו (14)

אלונסו הוא הנהג הכישרוני ביותר על המסלול כיום, עובדה שגם מתחריו בסבב יודו עליה. אחרי שלוש עונות גרועות עם מנועי הונדה שלא סיפקו את הסחורה, הספרדי יקווה שמנוע הרנו במקלארן יהיה מהיר יותר ואמין יותר. הוא וקבוצתו מתעקשים שהשלדה של מקלארן היא אחת הטובות בסבב, אך המנוע משאיר אותם מאחור. אותו הדבר עם רד בול, כאשר בתיאוריה אלונסו צריך להילחם על מקומו בפודיום באופן עקבי. למרות זאת, באימוני טרום העונה, המכונית לא הראתה את הפוטנציאל שלה עם תקלות טכניות רבות שמעלות שאלות לגבי אמינות המכונית. ואנדורן הוא פרוספקט חם וצפוי לדחוף את אלונסו בעונתו השנייה בסבב.

אלפא רומיאו-סאובר-פרארי: מרקוס אריקסון (9), צ'רלס לקלרק  (16)

תמיכה מאלפא רומיאו ומנועי פרארי מעודכנים הם תוסף כוח רציני לקבוצה השוויצרית שבעונות האחרונות השתרכה מאחור. נראה כי אריקסון השוודי במקום שלו יותר מסיבות כלכליות מאשר סיבות אחרות, אך בעונתו החמישית יש לו את הניסיון לצדו. לעומתו, לקלרק הוא הנהג הצעיר המבטיח ביותר בסבב. הוא חלק ממחלקת הפיתוח של נהגי פרארי ויש האומרים שיזכה לקידום מאלפא רומיאו סאובר לפרארי ב-2019.

נגישות