השוער היקר בהיסטוריה: אליסון חתם בליברפולהכנה: בני יהודה הביסה 0:9 את סבוז'ה הבולגריתגיא לוזון: ''אין לנו שום תירוצים, היינו צריכים לעבור''השפלה: בית''ר ירושלים הודחה מהליגה האירופיתאיביץ': ''עשינו את העבודה, אבל זו רק ההתחלה''העבודה הושלמה: מכבי ת''א עלתה לשלב הבאקאניוק סיכם במכבי פ''ת, התקציב אושר בבקרההבקרה התקציבית הורידה את הפועל פ''ת לליגה א'הבורר קבע: הפועל עכו תשוב לניהולה של העירייהנדחתה עתירת הפ' חדרה לקבל אישור ניהול תקין
מרק ורטהיים, חזר מגרמניה עם תובנות

20 הנקודות שמובילות את העשייה של המנהלים המקצועיים בגרמניה

שבת | | 11:30    מאת מרק ורטהיים

ד''ר מרק ורטהיים חזר מרחבי המדינה המשופעת בתרבות ספורט עם תובנות חדשות בנוגע לניהול אקדמיה שבהחלט אפשר ליישם גם בארץ: ''אקדמיה היום צרכיה להתנהל כמו " סטרט-אפ" ,מעט בירוקרטיה ,בלי תהליכי קבלת החלטות מסורבלים , כאשר יש גוף מייעץ אך לא מפקח''

התוצאות בעולם הספורט באירופה מצביע דווקא על האקדמיות בגרמניה כמודל שיכול להוות בסיס ללמידה של אחרים בבניית אקדמיות מתקדמות , התפתחות נכונה של ילד באקדמיות המובילות הוא עתיד הספורט התחרותי-הישגי. כאן עומד במרכז המנהל המקצועי- אקדמי.! 

אנסה להצביע על 20 נקודות משותפות לתפקוד של המנהל האקדמי המודרני בכול האקדמיות המצליחות בעזרת כתובים ומביקורי בגרמניה.

1. ניהול מקצועי-אקדמי מושתת על ידע ומעשים בתכנית רב-שנתית

2. אקדמיה מתנהלת בתכנית אב עם מערך כולל של כול הגילאים שהבסיס שלהם הוא תכנון ,ביצוע ובקרה (מערכת ניתוב וויסות )

3. האקדמיה "המפעל " לא יכול לסבול תוצרים גרועים ולא מושלמים ולכן יש לכנס לפרטים משמעותיים בכול גיל ואצל כול שחקן

4. ה"מפעל " מתבסס על לקוחות ראשוניים שהם ההורים שחייבים להיות משתפי פעולה בהבנה ושותפים לדרך בכול מצב

5. המנהל מעביר לכול  המאמנים את המטרות ,תוכן וכוונות שלו כאשר יש חומר חובה ויש חומר עבודה רשות בעבודתו

6. המנהל בונה תהליך מסודר , כאשר האנשים במועדון ומחוצה לו צריכים להיות מודעים לתהליך  הייחודי של כול אקדמיה

7. המנהל כמו הצוות צריכים ללמוד כול הזמן תך כדי תנועה ממה שקורה בעולם/בארץ בשטח שלו ומה שקורה באקדמיה .

8. המנהל לומד מהשטח ולומד מהמדע במקביל ומאזן בין השניים לטובת האקדמיה והילדים בשונות של ההתפתחות והייחודיות של כול אחד

9. המנהל הוא לא אדם שיודע הכול אלא אדם שלומד גם מתלמידיו

10. האקדמיה מעצם המילה נמצאת בתהליך קבוע של למידה בהשתלמויות וקורסים ייחודיים  ויש חשיבות להפריה הדדית בתוך האקדמיה ודיונים מקצועיים .

11. הצוות המוביל את האקדמיה חייב להיות במצב של קריאה מתמדת ,מסכם חומרים מקצועיים ומעביר למאמנים לעיון ושאלות

12. אין פסול בניסוי ותהייה כלומר למידה מתוך התנסות אך היא חייבת להיות מתועדת בכדי ללמוד מכול ניסיון .

13. אקדמיה לא יכולה להיות מועתקת אחת לאחת בגלל החזון והאפשרויות השונות ולכן מנהל בונה אקדמיה בהתאם לניתוח מצב

 

מה נדרש ומה אפשר ליישם במסגרת נתונה

14. האקדמיה היום צרכיה להתנהל כמו " סטרט-אפ" ,מעט בירוקרטיה ,בלי תהליכי קבלת החלטות מסורבלים , כאשר יש גוף מייעץ אך לא מפקח

15. למהל המקצועי-אקדמי יש לתת הרבה כוח להזיז מהר שינויים

16. האקדמיה נועדה קודם לשרת את הלקוחות הורים וילדים לפני כול חשיבה על רווח ,תחילה לוותר על רווחיות ולהציג ראשית דרך לצמיחה

17. כשהמסורת מכבידה להיפטר ממנה אחרת לא תהיה יצירתיות

18. האקדמיה משתמשת במנטור עם רעיונות בכדי להיות ייחודיים

19. האקדמיה היא לא מבנה היררכי מוחלט יש עבודה מתוך הערכה

20. אקדמיה צריכה להיות עם בסיס להעסיק ולפטר לפי השקעה בלימוד ועבודה

נגישות